Vzdělávací obsah

img-350x350-drak

Zaměření ŠVP

Obsahem našeho vzdělávacího programu je poskytnutí maximálního prožitku dítěte na základě skutečností, které jsou těsně spjaty se životem a jsou dětem blízké. Zaměřujeme se na správnou  životosprávu, na podporu zdraví, zdravých  životních návyků, dále na rozvoj pohybových aktivit, jazykových a řečových dovedností, na činnosti spjatými s ročními obdobími, s přírodou a tradicemi.

Do těchto cílů je možné integrovat veškerá pro děti zajímavá témata, která si na základě jejich individuálního zájmu i specifických schopností, aktuálnosti, složení třídy, potřeb třídy i jednotlivců atd. vytvoří pedagogické pracovnice v jednotlivých třídách. Všechny činnosti mají charakter hry, tvořivosti a zábavy, snaží se probouzet aktivní zájem dítěte, jeho chuť se dívat kolem sebe, objevovat a naslouchat. Dále se snažíme dětem poskytovat podnětná prostředí a spoustu různých zážitků, které mohou společně probírat, vyprávět a hodnotit. Neustále podporujeme řečové aktivity dětí, spolupracujeme s logopedkou. Děti mají k dispozici také různé pomůcky.

Velký důraz klademe na tradice, které jsou spjaty s ročními obdobími. Ve všech činnostech převládá snaha, aby vzdělávací činnost byla založena na metodách přímých zážitků, aby využívala dětské zvídavosti a potřeby objevovat.

Pohybové dovednosti dětí rozvíjíme v průběhu celého dne při různých organizovaných i volných činnostech, a to ve škole i při pobytu venku.

Škola podporuje u dětí dovednosti spojené s rozvíjením předčtenářské a předmatematické gramotnosti.

Nabízíme jim množství různých činností, které tyto gramotnosti rozvíjejí a tím poskytujeme dětem potřebné schopnosti a vybavenost pro jejich další zájem a vzdělávání v této oblasti.

Vytváříme a realizujeme takový program rozvoje předčtenářských dovedností, který využívá všech příležitostí k tomu, aby z dětí systematicky a cíleně vyrůstali nezávislí a samostatní čtenáři, a aby tímto způsobem získané schopnosti, vědomosti, dovednosti, postoje a hodnoty vedly děti k vlastnímu rozvoji a širokému zúročení ve svém dalším životě.

K plnění tohoto cíle jsou využívány rozmanité čtenářské a vzdělávací strategie, metody a formy vzdělávání, které jsou konkrétně obsaženy dále v TVP.

MŠ vyčleňuje ve svém programu pravidelně dostatek času na čtení přímo ve třídě všem dětem i skupinkám dětí (zařazovaných dle možnosti a zájmu v ranním čase, při odpoledním odpočinku, kdykoli v průběhu dne), pořádá výstavky a nabídky knih, zařazuje tyto činností denně, spolupracuje s rodiči, s místní knihovnou, využívá dětských časopisů apod.

Comments are closed.