Filozofie mateřské školy

img-350x350-ptacek

Filozofií naší mateřské školy je rozvíjet samostatné a zdravě sebevědomé dítě cestou přirozené výchovy, položit základy celoživotního vzdělávání všem dětem podle jejich možností, zájmů a potřeb. Dítě chápeme jako jedinečnou neopakovatelnou osobnost, která má právo být sama sebou. Přípravu dětí na školu nevyčleňujeme, ale chápeme ji jako přirozený ustavičně probíhající proces, v němž rozvíjíme schopnosti, které dítě v této době má.

Usilujeme o rozvoj dítěte ve všech oblastech a to nejrůznějšími činnostmi – motorickými, kognitivními, estetickými, ale i zábavnými. Snažíme se o vyváženost spontánních a řízených činností během dne. Hru chápeme jako prostředek dětem srozumitelného poznání světa. Vhodně využíváme situací bohatých na výchovné podněty, vedeme děti k využití vlastní samostatnosti a schopností. Ve vzdělávání dětí upřednostňujeme rozvíjení smyslového vnímání a prožitkového učení jako základu veškerého přirozeného poznání. Veškeré naše snažení směřuje k tomu, aby v naší mateřské škole bylo dítěti vytvářeno příjemné, stimulující přátelské prostředí, kde je dítě spokojené, šťastné a v bezpečí. Je pro nás důležité, jak se dítě v mateřské škole cítí, co prožívá, jaké zážitky si odnáší a jak jsme napomohli k formování jeho života. Snažíme se, abychom prostředí naplnili důvěrou, úctou, citem a aby škola byla místem, kde si každý najde kamarády, s nimiž se naučí spolupracovat, tolerovat se, pomáhat si, mezi nimiž se naučí prosazovat svoje zájmy, ale i ustoupit zájmu druhého dítěte. Kde si každý najde své místo, v němž si může hrát, pracovat, prožívat, poznávat, přemýšlet a tvořit.

  • Věnujeme se i prevenci patologických jevů a utváření zdravého životního stylu a zdraví chápeme jako stav psychické a fyzické pohody.
  • Dbáme o bohatou nabídku pohybového vyžití dětí ve třídě, na školní zahradě – děti mohou experimentovat, objevovat, učit se chránit sebe i své kamarády, mohou sledovat děje v přírodě a chránit vše živé a neživé.
  • Denní režim upravujeme tak, aby co nejlépe vyhovoval potřebám dětí. Vytváříme pro děti příjemné, hygienicky nezávadné, harmonické, útulné a podnětné prostředí.
  • Uznáváme dominantní roli rodiny v rozvoji dítěte a snažíme se maximálně otvírat spolupráci s rodinou.

Comments are closed.